Mijn liefde voor mooie en vaak oude handgemaakte objecten die net even anders zijn, ontstond denk ik al in mijn tienerjaren. Vermoedelijk voor een deel ingegeven door familiebezoeken aan Parijs en Brussel en doordat mijn vader mij al vroeg meenam naar musea. Misschien ook door de ‘Hausmannien’-appartementen waar ik kwam als kind en door de stad Lyon waar ik een tijd woonde. Ik voelde me toen al meer op mijn gemak in huizen waar het niet standaard was. Waar bijzondere lampen op messing tafels prijkten naast kristallen decanters en indrukwekkende ‘tribal art’. Hier bedekten grote vloerkleden rijkelijk de parketvloeren en waar vooral heel veel niet nieuw was. Waar echte kunst aan de muren hing, rariteiten en (kunst-)boeken ‘achteloos’ waren neergelegd op grote salontafels. Die plekken intrigeerden me al als kind; er was zoveel te zien en te ontdekken. Deze huizen ademden de ziel en energie van de bewoners.
De Fransen net als de Italianen hebben dat nonchalante al van nature. Die weten heel handig hoe je dat doet, dat combineren uit de losse hand; alsof er niet over is nagedacht. Het tegendeel is natuurlijk waar. Het credo hier is: omring je met mooie, zorgvuldig geselecteerde objecten waar je iedere dag naar wilt kijken en van wilt genieten.
Maar nu de hamvraag: want hoe zorg je er nou voor dat je huis geen toonzaal wordt door al die verzamelde schatten? Of dat je huis er door al die oude spullen uitziet alsof je 60 jaar teruggaat in de tijd? Die vraag krijg ik regelmatig en het antwoord is vrij simpel: zorg voor balans in kleur, oud en nieuw, in vorm, stijl, tijd én heb geduld. En met dat laatste bedoel ik dat een harmonieus interieur moet groeien, net als smaak en stijl.
Vermijd daarom trends maar zoek je eigen stijl, identiteit en durf!
Zelf hulp nodig voor de aanschaf van een meubel, een kunstwerk of bij het inrichten en aanpassen van de ruimte? Neem contact op met Madmix voor het bespreken van de mogelijkheden.
Nonchalant bedacht: combineren uit de losse hand
Uit de losse hand
Mijn liefde voor mooie en vaak oude handgemaakte objecten die net even anders zijn, ontstond denk ik al in mijn tienerjaren. Vermoedelijk voor een deel ingegeven door familiebezoeken aan Parijs en Brussel en doordat mijn vader mij al vroeg meenam naar musea. Misschien ook door de ‘Hausmannien’-appartementen waar ik kwam als kind en door de stad Lyon waar ik een tijd woonde. Ik voelde me toen al meer op mijn gemak in huizen waar het niet standaard was. Waar bijzondere lampen op messing tafels prijkten naast kristallen decanters en indrukwekkende ‘tribal art’. Hier bedekten grote vloerkleden rijkelijk de parketvloeren en waar vooral heel veel niet nieuw was. Waar echte kunst aan de muren hing, rariteiten en (kunst-)boeken ‘achteloos’ waren neergelegd op grote salontafels. Die plekken intrigeerden me al als kind; er was zoveel te zien en te ontdekken. Deze huizen ademden de ziel en energie van de bewoners.
Maar nu de hamvraag: want hoe zorg je er nou voor dat je huis geen toonzaal wordt door al die verzamelde schatten? Of dat je huis er door al die oude spullen uitziet alsof je 60 jaar teruggaat in de tijd? Die vraag krijg ik regelmatig en het antwoord is vrij simpel: zorg voor balans in kleur, oud en nieuw, in vorm, stijl, tijd én heb geduld. En met dat laatste bedoel ik dat een harmonieus interieur moet groeien, net als smaak en stijl.
Vermijd daarom trends maar zoek je eigen stijl, identiteit en durf!
Zelf hulp nodig voor de aanschaf van een meubel, een kunstwerk of bij het inrichten en aanpassen van de ruimte? Neem contact op met Madmix voor het bespreken van de mogelijkheden.
Dit delen:
Gerelateerd